Pirttikankaan ampumarata

Ampumarata on kaikille avoinna harjoituspäivänä.

Harjoituspäivä keskiviikkoisin ajalla 15.5. – 28.8. 2024 klo 17-20.

Radalla käytössä luoticompak -rata. Tiedustele sen käyttöpäivät ratavastaavalta.

Tervetuloa!

Ampumaradan kahvion ja ampumiseen opastavan henkilön vuokrausta voit tiedustella radan hoitajalta Ilkka Väisäseltä puh. 050-413 7890 tai kalvolan.metsastysseura@gmail.com.

Pirttikankaan ampumarataa käyttävä henkilö sitoutuu noudattamaan ampumaradan järjestyssääntöjä. Säännöt ovat nähtävillä radan ilmoitustaululla.

Ampumaratatoimintaa on Kalvolan Metsästysseurassa harjoitettu vuodesta 1911 lähtien. Ensin Kalle Leipälältä vuokratuilla mailla Keikkalassa, sittemmin Savinimen louhoksella ja 1988 ampumaratatoiminta vakiintui Pirttikankaalle. Pirttikankaan ampumarata on vanha soranottoalue, joka aluksi vuokrattiin  Kalvolan kunnalta vuonna 1988. Pirttikankaalle rakennettiin kaksi metsästysammuntarataa , yksi trap-rata ja huoltorakennus 1990-luvun alussa. Pirttikankaalla pidettiin tuolloin aktiivisesti riistapolkukilpailuita ja harjoitusammuntoja. Ampumaradan huoltorakennus palvelee ampumatoiminnan lisäksi seuran kokousten pitopaikkana, koulutuskäytössä ja erilaisten seuran juhlien ja urheilukilpailujen (mm. suunnistus) pitopaikkana.