Pirtin rakentamisesta päätettiin Kalvolan Metsästysseuran yleisessä kokouksessa 7.10.1947.

Rakennuspiirustukset laati rakennusmestari Toivo Pesonen. Piirustuksia muutettiin muutamaan otteeseen: lammenpuoleista ikkunaa suurennettiin, pirtin parvekepäätyyn tahdottiin puolikorkea ikkuna ja kuisti muodostettiin avaamalla lammenpuoleinen nurkka ja kulmaan tuli pylväs.

Pirtin kaluston, jykevät honkapuiset penkit ja tuolit valmisti puuseppämestari Johan Sederholm Hämeenlinnasta.

Pastin Pirtti vihittiin käyttöön juhlavasti 16.10.1949. Juhla alkoi klo 14 lipunnostolla, jonka suoritti sihteeri Veikko Häsä. Tervehdyspuheen piti Antti Kivilahti ja juhlapuheen T.A. Mikkola. Juhla huipentui kahvitarjoiluun.

1990-luvun alussa Pastin nurkkia kohenneltiin: tehtiin uudet ikkunat ja ovet, takka uusittiin ja metsästysmajan yleisilmettä siistitiin ulko- ja sisäpuolelta. Kunnostustyötä jatkettiin talkoilla jälleen 2020: uudistettiin sauna sisältä ja tehtiin uudet portaat alas saunalle. Saunan terassi kunnostettiin ja laajennettiin 2022 . Työ jatkuu pienemmillä projekteilla.

Juhannusaatto varattu seuran jäsenten käyttöön.

Pastin pirttiä vuokrataan max 3 vuorokautta kerrallaan. Pirttiä vuokrataan maansa seuralle vuokranneille maanomistajille ja seuran jäsenille. Tiedustelut kalvolan.metsastysseura@gmail.com.

Pastin pirtin varauslomake

Pastin pirtin varaus vain seuran jäsenille
Kalenteri latautuu...